En dikt på min skola


När de tog judarna, teg ja, jag var ju inte jude.
När de tog kommunisterna, teg ja, jah var ju inte kommunist.
När de tog katolikerna, teg ja, jag var ju inte katolik.
När de tog de (OBS SJUKT ROLIGT) fackföreningsanslutna, teg ja, jag var ju inte fackföreningsansluten.
När de tog mig, fanns det inte längre någon som kunde protestera.

Pratade med mamma och Markus idag om att gå på lästiden eller inte. Jag sa att jag hellre sover än att läsa. Markus sa att han var besviken på mig. Mamma tyckte jag var en bortskämd snorunge. Jag vet att det är drygt att tänka "äsch, jag tänker inte gå på den här lektionen, fan vad cool jag är". Men det är ingen stor deal. Jag bryr mig inte om att lärarna tycker jag är dryg. Jag tänker jag prioritera bort saker som ändå inte har sådan stor påverkan på min skolgång. Det här gör mig bara ännu mer opeppad på skola.

Kommentarer
Postat av: noomi

alltså sista meningen är ju inte alls rolig, bara fackföreningsanslutna. pajas.

2010-09-01 @ 15:25:57
URL: http://herrejesus.blogg.se/
Postat av: no

konstig menade jag

2010-09-01 @ 15:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0