Go vegan, go vegan

Idag har vi haft NO. Det var jävligt intressant, trodde att våran nya lärare var helt gosig i huvudet men hon var bara lite...urflippad. Hon läste en saga hon själv hade skrivit om ett foster och dess väg till att bli en människa. Ganska intressant, ganska underhållande, ganska psychat.
Första mattelektionen också, he gå aldrig säger jag bara.

Sen åkte jag på klättringsmöte om KFUMs nya klättervägg. Vi ska eventuellt vara ledare för någon grupp, det kommer bli asbra. Träffade Alfred som jag inte sett sen urminnes tider.

Åkte till Maxi med far min och köpte diverse veganmat. Jag ska bli halv-vegan. Till en början. Har inte riktigt motivationen/kunskap till att bli hel-vegan. Som tur är har jag mina kära morfäder till hjälp. Smakade soyamjölk och havremjölk, soyamjölk är fan mycket godare än vanlig mjölk. Havremjölken var sådär.
Ska plugga mer om veganism, försöka börja laga mer vegansk mat, bli vegan på skolan och sen får jag se hur det blir.

Ser "Carola i Dalhalla" på tv. Visst, hon har en jävla pipa men hennes personlighet är ju så obehaglig. Överkristen brud det där.

Kommentarer
Postat av: signe

vilken morfäder?????????

2010-08-27 @ 14:32:40
URL: http://signebergendahl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0