Kolla TV-idè

"Smurfaren och de sju dvärgarna", alltså utan snövit och otecknat. Alltså sju dvärgar och en smurf som bor i ett kollektiv, någon sorts härlig blandning mellan "Dharma och Greg" och "How i meth your mother". De sju dvärgarna heter Asten, Östen, Masten, Krafsen, Laspen, Rofsan och Nillan. Smurfen är då Gammelsmurfen och det blir många komiska situationer när dessa två helt olika världar möts. Gammelsmurfen har konservativa åsikter, medans Dvärgarna är framåtsträvande och peppade på livet. Gammelsmurfen tänker tillbaka på sitt gånga liv och reflekterar över hur han kunde gjort saker annorluna. Han tänker att "Fan, jag borde inte ha spelat in 10 smurfhitsalbum och ett "Smurfparty". Och skivan "Jul i smurfskogen", fan den blev ju inte som jag hade tänkt mig. Om inte den där IT-smurfen (OBS inget skämt, det fanns en som hette just "IT-smurfen") skulle lagt sig i med sina 90-talsdataljud i bakrunden skulle allt blivit mycket bättre". Samtidigt springer dvärgarna omkring i huset och hittar på olika spratt, allt för att störa Gammelsmurfen.

Inga klara manus än men det kommer. Jag är för speedad nu. Jag kommer ångra det här imorgon och förmodligen ta bort det här inlägget så passa på och njut nu, ceppon.

Kommentarer
Postat av: emmycool

jag är fortfarande med på att spela aubergine!

2010-08-13 @ 12:25:18
URL: http://www.boombox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0