Min torsdagskväll



Dansbandet "Jive" spelade, medelåldern var seriöst typ 75. Jag kan förstå varför folk lyssnar på dansband, det är ju lite...inte bra, men svängigt. Det var mestadels pensionärer där men också individer från yngre generationer. Alltså typ 30-plusare som exakt såg ut som folk som lyssnar på dansband gör. Att hyfsat normala gamla människor gillar dansbandsmusik kan jag gå med på, men inte när man är "ung". Alla "unga" som lyssnar på dansband ser ut typ så här:

"Hej, vi är egentligen asgamla men låtsas vara "unga" genom att gå på såna här hippa tillställningar där som spelar dansbandsmusik. När vi inte har något annat för oss brukar vi göra hippa spotifylistor innehållande Lasse Holm och Arvingarna. På fredagskvällarna brukar vi se på Dansbandskampen."

Konstaterat att: Dansband är en hittepåmusik och jag tänker inte lyssna på det mer än jag måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0