Mungoas två

Idag har jag jobbat lite, det var rätt chill. Jag bryr mig om Schmäck för mycket, det är bara att konstatera. Anyhow, tror inte jag får något mer jobb där på ett tag. Så kan det gå. Eller va, vad skriver jag ens? Vi får se.

En grej som jag tänkte på för många år sedan, tror det var tillsammans med Alfred som jag diskuterade om vilket yrke som skulle passa sämst in på en viss plats. Det finns ju "Läkare utan gränser" som hjälper typ dom i Pakistan at the moment, sämst där skulle väl vara "Arkitekter utan gränser". Jag tänker mig överambitiös en man i kostym med sin assistent sittandes i en roddbåt. Han pekar ut eventuella ställen han vill bygga sitt 7-våningshus för att hjälpa dom hemlösa. Alla ba "Eh sist vi kollade var det vatten överallt och vi vill ha mat och vätska".

Vad säger ni? Vilket yrke passar sämst in på respektive plats?

Ps: Från en sak till en annan, FASEN vad bra vingården är!!! Typ Sveriges bästa program.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0