Apropå att vara nöjd med tillvaron

Idag vaknade jag klockan nio av kliande myggbett. Tänkte att det var lika bra att röra lite på mig innan frukost så jag körde in lite mer ved. Snart klart. Fick typ tio myggbett till på köpet.
En grej som är rolig här, är hur alla pratar. När jag var i Nyköping sa Alexander att jag prata lite Stockholmska fortfarande, blev så himla glad. Men här uppe, är det så jäkla gött att bre på ve norrlännskan. Som när vi var i Lycksele på OK och jag sa " Hörrdudu finns he nån toalett man kun lån hänna?" Och han tyckte det lät helt normalt. Festligt.

Snart kommer min andra farbror och hans familj, = jag måste flytta över till min första farbrors hus. För många farbröder att hålla reda på men va fan, så är det. Sen blir det midsommartjafs, tjocka släkten och myggorna. Btw jag tar tillbaka allt jag sagt om att det var lite mygg här. Det finns så det räcker och blir över.

Har glömt att ta med lypsyl, funderar på vad jag ska ta istället. Det fins Cano Derm och Propyless. Cano Derm gick ut 2004, Propyless 2006. Tar propyless. Den smakar fot. Mmmmmm fot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0