Allt lidande ÄR SNART SLUT

Idag var jag ute och gick en söndagspromenix. På vägen tillbaka mötte jag en ung kvinna. Kvinnan hade tom blick men log ändå och gav mig ett litet häfte.
Lam kvinna - Hej vill du ta det här?
Jag - Eh vad är det för något?
Lam kvinna - Några fina ord från bibeln.
Jag - Tack ska du ha lama kvinna!

I förgrunden ser vi två korgar, en är fylld med äpplen och den andra med pumpor. Runt om växer röda blommor. Ett mörkhyat par sitter på marken och skrattar. På ängen står en älg (inget mer med det). Längre bak på bilden kan vi se en svart häst som betar, och en blond flicka ridandes på en vit häst. I bakrunden ser vi också skog och ett snötäckt fjäll.
Vi läser texten "Allt lidande ÄR SNART SLUT". Värt att notera är också att de valt två olika typsnitt för de två textraderna.
Man märker alltså redan nu att det är ett riktigt proffs som gjort denna skapelse.

Det som står i texten, förutom en sjuk summa bibelcitat, är i princip att folk lider och att det var människans fel att vi lider. Men "Allt lidande ÄR SNART SLUT". Citat "Det är bara Gud som genom sitt styre kan ge oss frid, lycka, fullkomlig hälsa och evigt liv. Jehova kommer därför inte att tolerera ondskan och lidandet så länge till".

Ska gå med i Jehovas och få evigt liv (för Allt lidande ÄR SNART SLUT), BRB



Kommentarer
Postat av: olivia

hahaha grymt.

2010-11-14 @ 12:09:10
URL: http://vapenammunition.blogg.se/
Postat av: Anonym

Göre ba.

jag vill också gå på söndagspromenad i snöland.

2010-11-14 @ 13:16:01
Postat av: :D

2010-11-14 @ 14:12:00
Postat av: Klara

Hahahaa GUD se fin, underbart!

2010-11-15 @ 20:36:52
URL: http://klarabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0