Clas/Klas/Claes/Klaes/Ohlsson/Olsson/Ohlson/Olson/Ohlssons/Ohlsons/Olsons/Olssons

Det ovannämda företaget jag tidigare nämt (alltså det ovannämda), måste vara det mest svårskrivna svenska företaget.
Och Dressmann/Dresmann/Dressman/Och så vidare i all oändlighet. Vad står det sista N:et för? Dressman....N?

Varför döper man sitt företag till något som inte ens en språkfysiker kan stava till? Vill de att vi ska bli dyssebarn? Vill de göra lill-Nicklas glad?

EXEMPEL PÅ FÖRETAG SOM (till skillnad från det ovannämda) DET ÄR SVÅRT ATT STAVA FEL PÅ:
Max
Bokia
Frasses
Konsum
IKEA
Hemtex

Listan kan göras lång.

Skrev i alla fall in på sökrutan håtetepekolonslashslashworldwidewebpunktclasohlsonpunktse och hamnade rätt. Tur var väl det, annars skulle jag än idag sitta och gissa.
PS ska dit imorgon och storshoppa. Det blir trevligt.

Det om detta. Nu ska jag gå och göra det jag gjort hela dagen. Alltså sova, äta och skypa. Livet leker, living the dream osvosv.

Kommentarer
Postat av: gunn_9555

Max = Macks, Maks, mac's, makks, maccs, makz, osvosv

Bokia = bookia, bokya, buukiah, osvosv

Frasses = frazzez, frassess, fraßes, osvosv

Konsum = Konnsumm, (serri logiskt!! vada Kooonsuuum liksom??!!)

IKEA = ICKEA, YCEA, IKIEHA, osvosv

Hemtex = Hemmtecks, hämtäx (aläx), osvosv



kanske bara e dysse-chrille som säger så men asså vafan, DISSA INTE DYSSARNA

2010-11-22 @ 13:22:34
URL: http://francisfish.blogg.se/
Postat av: cecilia

DISSA INTE DYSSARNA

2010-11-22 @ 14:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0