Hur mitt liv ser ut varje dag

1. Vakna 
2. Skola
3. Åka hem
4. Se på tv och skypa med Cissi
5. Gå promenad
6. Äta
7. Skypa och sova

Tryck på repeat-knappen så har ni mitt liv. Älskar mitt liv. Älskar att ha rutiner. Älskar att levaaaaaaaaaa.

Post scriptum (PS) idag gick jag promenad med Sally. Kult med variation!! ds

Hallå jag har nu lärt mig att "ps" betyder "Post scriptum" men jag kan inte hitta vad "ds" betyder. När jag sökte på ds kom jag först till Danderyds sjukhus. Det var ju fel. Sen sökte jag på "ps ds" i samma sökruta. Då blev det helt plötsligt en porrsida av det hela. Alltså fel.
Vad betyder ds?

Kommentarer
Postat av: En seriös Lasp

För att förtydliga användandet av DS så verkar det vara ett svenskt påhitt och helt onödigt. Man behöver inte skriva ut DS. Ibland hör man att det skulle vara en latinsk förkortning för deinde scriptum som betyder skrift efteråt men det finns det inga som helst belägg för utan har antagligen tillkommit efter att man började skriva DS.

2010-11-11 @ 21:44:04
Postat av: cec1

1. vaknar med cissi bredvid dig

2. göra frukost åt cissi

3. vara med cissi hela dagen

4. gå på nattpromenad med cissi

5. gå och lägga dig med cissi brevid.

så kommer ditt liv snart se ut. på repeat.

tänk vad mycke roligare livet kommer bli!

2010-11-11 @ 23:08:50
URL: http://jensochjens.blogg.se/
Postat av: din fadder

kära lilla gustaf, ds betyder den samme, alltså att det är samma avsändare som innan ps:et. MVH klara

2010-11-14 @ 23:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0