Hur svenska folket ser på IKEA

Den genomsnittsliga svensken tänker så här när han ska köpa möbler:
"IKEA, det är ju så härligt svenskt! HE RE GUD vad svenskt IKEA är!! Och BILLIGT! Jag ÄLSKAR allt som är svenskt och billigt. Och att sätta ihop en garderob själv, hur svårt kan det vara?! Jag kan allt för jag är svensk. Om jag var 150 år äldre skulle jag inte ha några som helst problem med att ligga med Ingvar Kamprad."

Svensken tar sin volvo och åker till IKEA-varuhuset som är målat gult och blått, precis som den svenska flaggan han är så stolt över. Han köper sin älskade PAX och åker tillbaka till sitt radhus i förorten.

Väl hemma börjar han sätta ihop garderoben. Efter att ha brutit både tår och spånskivan som hela garderoben består av, får han ringa halva släkten för att få hjälp. Två och ett halvt dygn senare står garderoben äntligen klar. Familjen, som varken sovit, ätit eller druckit under hela monteringsperioden eftersom man måste stå och hålla upp alla delar som ännu inte blivit monterade med ben, pustar ut.
Svensken är mycket stolt och tänker fortsätta köpa IKEAs produkter eftersom det är så HÄRLIGT SVENSKT och BILLIGT. För det är det värt.

Kommentarer
Postat av: Elsa

hej du IKEA är bääsät! nej men det är typ de svenska ljuset här nere. De har ju som inte H&M...

2010-11-16 @ 13:05:46
URL: http://bergmannens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0