K J-L (ett inlägg helt utan skämt och om skola som inte intresserar någon förutom typ...mina föräldrar)

Idag pratade Kerstin (min mentor) med mig om att jag inte går på lästiden. Argument som hon hade var tex "Vi har skolplikt, lagen säger det, ta vara på den här tiden med din klass." Hon jämförde också vår klass med ett rockband. För citat "om det är någon i ett band som kommer sent till ett övning så blir övriga medlemmarna arga, och då kan det bli splittringar mellan dem". Var nu logiken i det ligger? Hon pratade om SOC och EVK, att rapportera till föräldrar och rektorssamtal.

Visst, jag skulle kunna gå på lästiden. Men det här är mycket roligare! Det handlar inte längre om att vara på lektionen, nu är det mer ett spel. Ett spel om hur långt man kan dra det. Om skolan vill dra in SOC och skicka mig till fosterhem pga av att jag inte går på lästiden, så varsågod!
(Ps sorry mamma och pappa)

Kommentarer
Postat av: pandasoppa

eller så kan du ju bara.... börja gå på lästiden.

det är inte så farligt att läsa en bok faktiskt, man får tillbaka mer än vad man ger. läs nåt bra, läs deckare, finns så himla många bra!

här kommer en sång jag skrivit för att peppa dig till att läsa:



böcker är inte bara bra tidsfördriv

de lär dig också mer i ditt långsiktiga liv

hur man böjer meningar och inte är en tok

kommer mer naturligt när du läst en bok

lyssna på din syster och vänd på nästa blad

så kommer inte bara kerstin utan också du bli superglad

tralala lalala lalaaaa

2010-11-23 @ 23:41:59
URL: http://pandasoppa.blogspot.com
Postat av: a:::a

jag tycker du inte ska gå på lästiden. detta är mycket mer spännande!!!!! dra det långt, nästan för långt!:D:D:D:D det blir kult!!!!

2010-11-24 @ 15:24:01
Postat av: Anonym

men gå

2010-11-24 @ 23:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0