Kolla en söndag

Idag har jag jobbat och tjänat fett med cash. Att jobba söndagar är det bästa som finns. Förhållandevis lite folk och ob-tillägg. Tog mig en tur ner i källaren och kollade hur det såg ut. Det var nästan det sjukaste jag sett. Kändes som att komma till medeltiden. Tänker då fan inte visa nå bilder med risk för att typ...få sparken, men det var råhäftigt.

Slutade jobba och åkte till Bräntis för att inviga Alfreds egengjorda kälke.

Fikade lite och lyssnade på jazz. Jazz är så jääääävla bra. Älska jazz. Charles Mingus dagen till ära.


Alfred gick upp för att åka första åket. Jag stannade i stugan och lyssnade på jazz.

Kollade fel på busstidtabellen och fick vänta i en timme på bussen. Men det var det värt. Nu kommer en anekdot.
Vi stod och väntade på bussen i godan ro då det kommer en kille i 14-15-16-års åldern. Vi tänkte inte mer på det och fortsatte prata. Killens mobil ringer och han svarar.
"Nää. Nej jag vill fan dö nu. Gör det något om jag tar självmord?"
Jag står med ryggen vänd mot honom och håller på att skratta ihjäl mig men döljer det väl.
Alfred säger "Ey polarn, gör det inte."
Killen säger med gråt i rösten "Vadå?"
Alfred säger "Ta inte självmord"
Killen säger "Okej..."
Killen fortsätter prata i telefon och säger "Nej men det är inte långt jag kan väl GÅ hem..." varpå han ställer sig upp och går ut i snön. Då ser vi att han inte har några skor. Han går runt i strumplästen mitt i vintern. Crazy world.
Det var det roligaste jag varit med om. Nästan.

Tog littna bilder.
Glad

Arg

Ledsen

Galen

Sängkammarblicken

Svärmorsdrömmen

Fierce



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0