Gustaf du måst bloggaaaaa

Idag har jag varit i skolan. Det sög. Som vanligt. Hata skolan. Jättemycket. Jo jo jättetrevligt.
Ska lämna in svenskahelvetet imorgon. Jag är nöjd, hoppas på högt betyg. Får minst VG, kanske MVG. Vet ju liksom inte hur hon bedömer eller något alls. Jag måste plugga tyska. Och matte. Jag ska sluta skriva om skola. Ingen uppskattar skolskrivande. Alla hatar det. HATA.

Kan skriva om något roligt. Som också handlar om skola. Alltså studieteknik. I sjuan hade vi studieteknik på svenskan. Det enda man gjorde var att chilla i typ en halv termin. Det enda som fastnade var orden "sömntåg" och "fruktstund".
Kommer fortfarande på mig själv att tänka "nu går mitt sömntåg" och att efter en cirka 40-minuters pluggstund ta en frukt för att hålla inlärningsnivån hög.

Hallå en sak, jag har under hela mitt liv älskat Serla.
Toalettpappret alltså. Men så en dag började jag tänka. Vad fasen har ekorren med saken att göra? Serla ba

- SHIT Lambi alltså.

De har ju fattat grejen, de har ett mjukt och gosigt lamm som varumärke. Vi måste hoppa på det tåget FORT SOM FAAN!!
- Jaa, synd bara att lammet redan är upptaget, eftersom deras toalettpapper är att jämföra med ett lika mjukt materieal som ull. Vi måste ha ett djur. Vad sägs om strävhårig tax?
- Nej det är ju inte så skönt att torka sig i röven med. Vad sägs om marsvin? Mjukt och gosigt? Nej just det de är ju också strävhåriga...
- Ekorre. Ekorre! EKORRE!! Mjuka och gosiga!
- Eh okej men vad fan har ekorren med toalettpapper att göra?
- Ah men det behöver vi inte tänka på nu. Let's build a buisness!!

Så tror jag det gick till. Blev inte så roligt som jag tänkte det från början. Synd för er som läste allt nonsens, typ två minuter av ert liv ni aldrig får tillbaka. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Signe

hahahaha love u!!!

2010-10-25 @ 21:16:37
URL: http://signebergendahl.blogspot.com/
Postat av: elin.

Jag skrattade. Högt. Tre gånger.

2010-10-27 @ 20:40:28
URL: http://elihs.blogg.se/
Postat av: elin.

plus två *

2010-10-27 @ 20:40:53
URL: http://elihs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0