Ich habe eine bisschen hunger. Ja unt ich habe durst.

Ska skriva allt jag kan säga på tyska:

Ich möchte eine tasse Tee unt ein Wurstbrot. Gückmal, ist das der Wein? Was hast du in der Sommeferien gemacht? Ich habe viel ferngesehen. Hallo, ich heise Gustaf unt ich bin zwölf Jahre alt. Die Hose. Die Gardine. Die Küche. Du bist einen schönen Frucht.

Sen tar ju mina kunskaper slut. Jag kan inga regler när det kommer till gramatik. Jag kan inga småord. Jag kan egentligen ingeting. Tyska är ju enkelt på det sättet att man bara kan säga allt på svenska fast med en pålagd tysk accent. Har också kommit på att om man gör den första uppgiften och skriker ut svaret på den när vår lärare frågar efter svaret, så behöver man inte säga något mer på resten av frågorna. Jättesmart.
Om en vecka har vi tyskaprov. Det tror jag kommer gå jättebra!!

Idag gjorde jag mat. Potatismos och bönbiffar. Det blev asgött. Känner mig lite som Karl Henrik.

Ja, även om denna video är lite gammal så är det ju fan rent guld. Lite lill-gammal.

Kommentarer
Postat av: Klara

Hahahahhahaa aaah rent guld indeed. Så jävla bra.

2010-10-10 @ 21:16:48
URL: http://klarabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0