I skolan läser jag en veganbok

I den läste jag en grej om mjölkprodukter. Citat "Vi är den enda arten på jorden som indirekt diar en annan art".
Det är ju egentligen jättekonstigt. Ingen normal människa skulle lägga sig under en kossa och suga mjölk från dess spene. Men så fort den är pastiröserad och förpackad i tetrapack då säger alla typ så här "MMMMM bröstmjölk från ett annat djur är det bästa jag vet, jag vill ligga med komjölk".
När det finns så fruktansvärt många andra alternativ till typ mjölk och fil, varför suga av ett djurs bröst?
Som tex havremjölk, soyamjölk, soyayougurt, rismjölk för att nämna några. De allra flesta av dessa mjölkersättningar är dessutom berikade med kalcium och vitamin D och A.
Jag dricker betydligt mindre mjölk nu än vad jag gjorde för ett halvår sedan, det känns bara bra.
Jag tror att många inte riktigt orkar sätta sig in i frågan. Men visst fan är det märkligt?

En till grej, visst är det fler vegetarianer/veganer som är politiskt vänster? Liksom, hur många procent av KD:s väljare käkar vegankost? Om någon har några siffror på det, let me know!


Kommentarer
Postat av: signe

Gustaf du är så smart och jag är så stolt över dig. Bli politiker.

2010-09-16 @ 22:29:48
URL: http://signebergendahl.blogspot.com/
Postat av: Irma

HEJA DIG! du har så rätt, så rätt.

2010-09-17 @ 16:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0