Kolla livspanik

På måndag har vi NO-prov på massa grejer jag inte ens läst, på torsdag har vi matteprov på massa grejer jag inte löst. Efter att framtidståget hade varit och hälsat på på Grubbe har jag börjat tänka på vad jag vill bli. Vad jag ska göra med mitt liv. Det är ju dumt. Eller bra. Med dumt. Dumt att tänka på grejer överhuvudtaget.
Vad ska jag gå för linje? Vad finns det för linjer? Varför är SYO:n dum i hela huvudet? Varför får vi ingen information om hur programmen kommer att bli? Lite frusse.
Hur mycket måste jag satsa i nian? Allt beror på hur mycket poäng man behöver för att komma in på den linje man vill.

Vad vill jag bli? Lokförare? Hitta på nya korvar? Lärare? Läkare?
Jag vill hålla på med något jag tycker är intressant, som man tjänar hyfsat på och inte är så mycket matte i. Hmm, detta går ej ihop.
En annan dryg grej på temat jobb och utbildning, Schmäck ringde nyss och frågade om jag kunde jobba i morgon klockan tolv. Nej, då har vi bild. Mmmm, älskar mitt liv.

Ska och kolla på en lägenhet på onsdag, den verkar fin. Tror det blir antingen så att vi köper den inom fem minuter eller att vi lägger ner hela flyttprojektet helt och hållet. Det blir intressant. Lägenhet skulle bli en ny grej i mitt liv. Tror jag skulle kunna trivas ändå.

Om precis en vecka har jag just landat i Stockholm med Alfred och är snart hos mina finaste systrar som jag inte träffat på sjukt lång tid. Saknar er så sjukt jävla mycket!

Kommentarer
Postat av: pandasoppa

det är typ en sammansvärjning, finns ju inga bra syos alls. alla konspirerar mot eleverna och vill få dem att ge upp hoppet om framtiden. men misströsta icke, jag är rätt vass på det där med gymnasieval, liksom been there done that!! vi får ta det när du kommer hit, då ska jag ta fram tarotkorten och bestämma din framtid. bästa syon nånsin. saknar dig med min finaste superbror!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jättemycket!! PUSS

2010-09-25 @ 02:38:49
URL: http://pandasoppa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0