Sista dagen


Kära femtioöring. Jag har inte riktigt förberett mig på att du skulle försvinna ur mitt liv. Det känns läskigt. Jag är rädd. Vad kommer nu att hända? 50-örespanten är redan höjd till en krona, men hur mycket kommer en plastpåse egentligen kosta? En krona? Två kronor? Ingen vet.
När 50-örestugguminnen försvann tänkte jag att du inte hade någon plats i samhället. Du kunde ha försvunnit i samband med att Jenka började kosta en krona. Tycker det är bra jobbat att du hängt med så pass länge
Jag har alltid haft en hat-kärlek till dig, du lilla bronsfärgade mynt. Tiderna förändras. R.I.P.

Snart beger jag mig till den kungliga hufvudstaden och min fina syster Signe. Jag Agnes också men den pajasen är ju i Jönköping.
HEJDÅ!!

Kommentarer
Postat av: Signe

nä ofta,,, ska spara mina femtioöringar till mina barn

2010-09-30 @ 18:14:00
URL: http://signebergendahl.blogspot.com/
Postat av: emmycool

vila i frid

2010-09-30 @ 21:36:49
URL: http://www.boombox.devote.se
Postat av: Desirée

Haha väl skrivet

2010-10-02 @ 16:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0