För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement

Jag sa ju i gårdagens inlägg att jag skulle ta tag i mitt liv. Idag övervägde jag att inte gå på lästiden och skippa frukosten. Så att eeeeee det gick ju bra. Åkte hur som helst till skolan 07:45 utan frukost i magen. En kompromiss alltså. Ändå värt att ta den bussen, för då kan man planka hur lätt som helst.

Annars idag hade vi HK för första gången i nian. Det är roligt. HK är ett av få skolämnen som för mig inte är så kallade "förlorade ämnen". Sen hade vi vikarie på svenskan, det var ganska skönt att inte behöva göra något.

Åkte buss* hem till Alfred, åt middag (delvis bestående av den godaste svampsås jag smakat) och chillade lite. Transporterade oss till SF, mötte Noiraq och såg Svinalängorna. Ganska bra film, lite sorgsen. Betyg: :( :( :( (3 ledsna gubbar av fem.)

* När jag gick på bussen hade jag bestämt mig för att betala för mig som en vanlig dödlig människa eftersom jag skulle åka hela vägen till Sofiehem. Jag tryckte kortet mot kortläsaren, det lyste grönt och jag vände mig om. Vad ser jag då om inte två grönklädda filurer från G4S, aka The Company From Hell, som tittar på mig med trånande blick? Dessa blickar sa typ "Synd att du inte plankade din lilla ungdomsfitta, vi vill bötfälla någon och vi vill göra det nu!!!!" Jag gav en tillbaka en blick som sa "Tjoho i helvetet vilket flyt jag har, mig fångar ni aldrig!!"

NU: Sova ensam i en kall säng. Hatar att inte Cissi är här. Hatar att alltid gå runt och känna att det är något som saknas. Hatar att det inte finns något att göra åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0