Apropå tiggare i Stockholms kollektivtrafik

När jag skulle åka pendeltåg kom den en tiggarman. Han la en lapp på sätet bredvid mig i mån om att jag skulle kika på det. Texten var typ så här: "Ge mig penninga så jag kan köpa hud åt min dotter." Såklart hemskt för hans dotter att inte ha hud, men jag är uppfostrad på så vis att man inte ger pengar till tiggare (ps mamma och pappa varför får man inte det ds). Det märkliga var bilden som var bifogad på det lilla laminerade plastkortet.

Två frågor jag ställer mig i huvvet:
1. Varför klappar inte pappan på flickans huvud utan en decimeter över?
2. Är det här ett trick för att få pengar av Stockholmare eller har han verkligen en dotter utan hud? Och i så fall, varför gav jag inte pengar till honom?

Kommentarer
Postat av: pandasoppa

okänsligt

2011-03-10 @ 13:55:02
URL: http://pandasoppa.blogspot.com
Postat av: Leanderella

Hello, This site is a brilliant idea!

2011-09-12 @ 15:32:34
URL: http://leanderella.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0