Fett nice asbra

Jag befinner mig just nu på väg till Stockholm. Jag åker nattåg. Det är fan det bästa som finns. I min kupé är just nu:

En yngre man från Kongo. Han pluggar arkitektur i Växjö, pratar på engelska om frihet och jämställdhet mellan raser. Mycket bra talare och inspirerar mig. Hans pappa krigade i Kongo och fick ena ögat utskjutet.

En äldre man från Eritrea som krigat för frihet. I kriget fick han sitt ben söndertrasat och kan inte böja på benet. Han har inte träffat sina barn på fyra månader.

En till mörkhyad kille som inte säger så mycket.

En svensk man i 30-årsåldern som turnerat i Europa med sitt band han hade på 90-talet. Han är politiskt lagd åt vänster, bor i Göteborg men kommer från Skellefteå. Alla i kupén fick var sin skiva av honom, som han gjort med ett av sina nuvarande band.

Jag blir så jävla glad av det här. Att fem helt olika människor från olika kulturer, som aldrig träffat varandra förut bara kan börja prata med varandra. Världen är underbar.


Kommentarer
Postat av: cis

jag älskar dig och önskar att jag var med

2011-03-07 @ 23:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0