ett hatinlägg

Idag har jag tvättat för andra gången i vår tvättstuga. Blev kränkt. Här kommer en jävulskt kort novell om det.

I samma stund som jag applicerade de sista lakanen i torktumlaren var klockan sju och det var dags för nästkommande granne att nyttja tvättstugan. Likt ett brev på posten kom det 19:01 in ett par genom dörren. Kvinnan var klädd i rosa plyschdress och mannen var klädd som den typiske svennen man aldrig lägger märke till.
- Hej, sa jag
- Hej, sa kvinnan. Mannen mumlade något ohörbart till svars.
- Är det okej om jag hämtar min tvätt om 10 minuter? frågade jag. Det är inte riktigt torrt än.
Kvinnan tittade på mig med avsmak i blicken.
- Hmmm, mjaaaa, njaaa jooo. Okej då. Om du lovar att städa ordentligt efter dig!!!!
Hon tittade på sin make. Han höll med, men det märktes att han tyckte det var påfrestande att en ouppfostrad slyngel som jag skulle vara där och störa deras heliga tvättkväll.
- Absolut, svarade jag med det största leendet jag någonsin lett. Klart jag ska städa efter mig!

Har ej blivit så kränkt på flera dagar. Kände hatet från makarna strila likt brännande vattenstrålar på min panna. Hon kan ta sina fördomar om att jag inte kan städa och stoppa upp dem i röva!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tanten var jättemodig som vågade kaxa.

2011-10-26 @ 07:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0