Apropå Jesus

Igår på stan kom det fram en kille till mig och Cissi på stan. Snett bakom honom stod två tjejer och tittade på oss.
-Häj kommer ni fraoun Umeijå? sa han samtidigt som han gestikulerade frenetiskt med händerna. Jag tänkte att han hade talsvårigheter och hade fått som uppgift av hans ledare att gå fram och prata med någon på stan. Jag svarade artigt att vi visst kom från Umeå.
- Ja vi kommer fra Norge och vi är här för att hela männsker tillsammans med hjälp från Jesus.
"Jaha, han hade inte talsvårigheter, han var bara en norsk som försökte tala svenska", tänkte jag i mitt stilla sinne och fortsatte lyssna.
- Har ni värk i axlar eller leder? fortsatte han.
- Nej, svarade jag. Och jag tror ändå inte att Jesus skulle kunna hjälpa mig med den.
- Jo! Vi hjälpte en kille i Bergen där vi kommer från, han hade skickliont i nedre delen av ryggen och vi helade honom med Jesus hjälp!
- Jag tror mer på sjukgymnastik, men ha en fin dag, sa jag. De skrattade lite osäkert och sa/skrek alldeles för glatt:
- JA MEN HA EN JÄTTEBRA DAG DU MED :D :D :D :D

Idag kom Jehovas och knackade på min dörr. Det var två äldre herrar som ville "prata om vad bibeln har att säga om framtiden". Jag tackade vänligt nej till deras erbjudande och sa hejdå.

1 Varför blir jag exakt som pappa när det handlar om kristendom? Tar då precis som pappa på mig rollen som bitter inlandsman och ba "hörrdu du ja ja tro int Jesus ha me ne å göra så je kun int komma hänna å försök å fräls mä".

2: Vad vill Gud säga till mig när han skickar två stycken på två dagar som försöker frälsa mig? Det är fan sjukt. Jag behöver inte bibeln, jag har ju horoskopet och det räcker gott.

Kommentarer
Postat av: Linnea

horoskop är det enda rätta!!!!

2012-04-26 @ 16:03:29
URL: http://fink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0