Min dag som ni vill höra om

I morse när jag skulle kommentera Karins blogg behövde jag verifiera mig. VEM använder bokstaven ê? När jag wikipediade det sa wikipedia till mig: "Ê, ê (e-circumflex) is a letter in the Friulan, Kurdish and Vietnamese languages. The letter also appears in Afrikaans, French, Portuguese, Welsh, and Albanian dialects as a variant of the letter "e", as well as being used in certain Chinese and Ukrainian transliteration systems."

Bor vi i landet Kurdien, Vietnam, Afrika, Frankrike, Kina eller Ukraina? Nä trodde väl det. OBS vet att Afrika ej är ett land.

Grejer jag också gjort: lyssnat på rock, knipsat mitt lås och lånat Fastfood på italienska och Morberg grillar. Pluras kokbok damp även ner i brevlådan och lyckan var gjord! Mekade lite med moppen (as you do), gick åt helvete.

På fredag åker jag till Stockholm och på lördag till Bryssel. Det ska bli roligt, faktiskt!

Nu ska jag sova på soffan för mormor är här och sover i min säng. Ska somna tidigt och inte få kreativt flöde som jag hade igår kväll. Började skriva på ett manus på en liten film jag kanske kommer spela in. Mer om det: blir den senare. Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0