apropå det ständigt aktuella ämnet: kött

Snart firar jag två år som vegetarian. Eller ja, jag har syndat nu och då under årens lopp och förtärt både fisk, skaldjur samt lite älgkött men hållt mig borta helt från industrikött. Jag har inte mentaliten att avstå kött helt. Fisk och skaldjur är jävligt gott och det äter jag för att fiskar inte skriker när de blir slaktade. Skoja jag är inte mycket för att göra skilland på djur och djur men jag tycker att en lax är värd mindre än en ko och därför: ska laxen tillagas och ÄTAS AV MIG NOMNOM!!! Älgkött äter jag för att jag anser det vara mer okej än industrikött. Det är egentligen därför jag är vegetarian, för att industrialiseringen av djurproduktion är så jävla störd. Jag har inte något emot att en älg dödas för att ätas, men därmot att föda upp boskap för att döda är jag inte för. Föda för att döda = inte ok.

På Rapport idag visades ett inslag om det omfattande djurplågeri som pågår runt om i Europa och det påpekades att kött från dessa länder också säljs i Sverige. Det trodde jag folk hade fattat. Att om man köper Irländskt eller Belgiskt kött är chansen/risken jävligt hög att det kommer från ett plågat djur. Sevärt!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Fy farao. Finns inget som gör mig så arg som sånt här. Alla borde resonera som du.

2012-02-12 @ 22:04:17
URL: http://www.ebbazingmark.se
Postat av: Linnea

så jävla rätt!!

2012-02-12 @ 22:06:20
URL: http://fink.blogg.se/
Postat av: kajsa

fyfan.

2012-02-12 @ 23:05:56
URL: http://gronatapeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0