Big boy, recension

Plats: Big Boy, Strömpilen, Umeå.
Tid: Någon gång på senare delen av eftermiddagen.
Väder: Mörkt, aningens disigt.
Sällskap: Cissi och Elina.

Första intryck: Tänkte "Fräääääääscht!" det första jag gjorde när jag klev in genom dörren. Den limegröna inredningen matchade de ätande byggarbetares jackor fint. "Fint!" sa jag tyst för mig själv. "Fint."

Personal: Ofantligt överbemannade. Det krävs inte sex personer för att servera antalat människor som var där. Dessutom var leendena man så många gånger sett på McDonalds Express anställda bakom disken ett minne blott. Big Boy satsar mer på kvantitet än kvalité när det kommer till personalfrågan. Jag beställde en vegomeny. "Vill du ha någon dip?" frågade kvinnan i kassan. "Ja", svarade jag. "Jag tar en original". Detta beslut grundade jag på att varje smabbmatskedjas originaldip smak är viktig i dessa sammanhang. Lökringar på det och jag var uppe i summan 96 kronor. Nittiosex alltså. Avrundat uppåt till närmaste hundratal blir det alltsååååååå............100 kr. 100 kr = rätt saftig summa. Förväntingarna inom mig steg.

Lokalen: Under tiden vi väntade på maten såg jag mig om. Det var sig likt sen McDonaldstiden sånär på duplobordet. Detta kom vi fram till var ostrategiskt placerat, då man gärna skiljer på mat och lek. Toaletterna var på skalan "inte fräsch alls till djävulskt fräsch": Ganska/lite fräsch. Ingen höjdartoa.

Maten: Tänker så här: McDonalds = amerikanskt. Amerikanskt = dåligt. Frasses = norrländskt. Norrländskt = bra men lite lamt. Max = bara svenskt. Bara svenskt = också lite lamt.
Hade hoppats på något sorts härligt mellanting, men möttes av ren och skär besvikelse. Själva hamburgaren var en kopia av Max vegburgare. Dressingen smakade också som Max. Brödet var aningens för stort och lite väl mörkt. Löken balanserades upp av isbergssallad och tomat. Skulle gärna haft lite mer lök, men det är ju en smakfråga. Drycken var cocacola, alltså inte pepsi. Skulle gärna haft pepsi alltså. Lökringarna var krispiga och varma, men inget extra ordinärt på den fronten heller. Pommesarna hade en rustik potatissmak som jag värdesatte högt.

Sammanfattning:
Big Boy, inga överraskningar. Välsmakande mat fast du kan lika gärna gå på Max eller Frasses men FAN inte Donken för de har ingen pommesmeny.

Kommentarer
Postat av: Cissi

<3

2012-01-18 @ 23:11:49
URL: http://jensochjens.blogg.se/
Postat av: ludvig

Dåligt ställe, det är min slutsats det. Frysbiffar, amatörmässig personal, överdrivet med lök(enormt med lök) på cheesen och avsaknad av Pepsi.

2012-01-19 @ 00:00:11
URL: http://apelsinmord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0