sinnesstämning1


Blir så härligt sentimental av att vara här. Och glad. Lycklig över snön var jag i morse. Satan vad det var härligt! Är på det stora hela rätt lycklig, om än lite spänd över vad framtiden har att bjuda från sin saftiga brödkorg. Är lite orolig för skolan, om musikprogrammet verkligen är rätt. När skolan drar igång på tisdag ska jag prata med SYV/SYO vid tillfälle för att försöka få lite *vägledning*. Vill i alla fall inte hoppa av gymnasiet. Vill skaffa nytt jobb. Vill bli kär. Vill börja träna. Nu urartar det här inlägget till ett klassiskt nyårsinlägg. "Detta ska jag göra 2012" *sätta upp mål*

Jag pratade med min farbrors fru idag ganska länge. Hon berättade att hon var typ 25 när hon kom på vad hon ville plugga och att det inget gör något om man inte vet vad vill göra. Det kändes lugnande på något vis. Det är så jävla coolt att prata med folk som är äldre än en själv och har lite livserfarenhet. Lära av varandra.

Just nu i detta nu lyssnar jag på Håkan på så fruktansvärt hög volym, dels för att jag vill och dels för att nu när jag lever det ljuva livet som lägenhetsman är denna lilla saliga stuga det enda stället där man kan skruva upp så högt som jag vill. Och i brist på en gitarr får jag sjunga med Håkan. Har inte lyssnat på honom på cirka 2,5 graviditet. Alltså 22,5 månader för den oförstående. Ungefär så länge. Detta är en fin låt.

Det var längesen jag skrev ett sånt här djupt och härligt inlägg. Mest för att jag tänker att människor som läser min blogg bara vill läsa något roligt och underhållande och för att då få så mycket läsare som möjligt försöker jag bara skriva roliga grejor. Att skriva roliga grejor är inte det lättaste när jag kanske inte är så rolig just nu. Egentligen är det viktigare att jag skriver saker som jag mår bra av. Och mår jag bra mår bloggen bra för då kommer det säkert något fyndigt inlägg nu och då ;) ;) ;)
Apropå det här med egoism så är ju jag själv den viktigaste personen i mitt liv just nu, och så får det vara ett tag. Allt löser sig. I morgon ska jag carpea dagsljuset och gå ut på en långpromenad. Gott så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0