Livet livet livet

Har idag unnat mig hembakat bröd med bregott och västerbottenost. Till det nybryggt kaffe och juice. En relativt stor kontrast mot två veckor av skogaholmslimpa, margarin och goudaost samt blaskigt maskinkaffe.

Har kommit hem från Norrbyskär efter en otroligt nice tid ute på ön. Det har varit så djävulskt givande. Blir sällan så **djup** och **reflekterande** som efter en tid på Norpan. Först var jag gårdsvärdsassistent i en vecka för att senare gå över till att bli ledare på ett fantasyläger i fem dagar.


Jag som inte alls hade tänkt vara ledare i år hade helt plötsligt hand om sex knoddar, dock tillsammans med två andra ledare. Det gick förvånansvärt bra och jag är så himla glad och stolt över mig själv! Jag har alltid tänkt att det är skitsvårt att ta hand om barn. Varit rädd för att de inte ska ha respekt för mig eller tycka attjag är tråkig och konstig.


Att hitta balansen mellan att vara den roliga, spontana och galna ledaren, kontra att vara så pass auktoritär att de ändå lyder och respekterar en har gått bättre än vad jag någonsin skulle ha vågat hoppas.
Barnen hade en jätterolig tid och förhoppningsvis kommer lägerminnena att vara med dem hela livet. 

Nu kommer lite bilder i varierande kvalité och storlek. Ska förresten köpa ett annat objektiv till min kamera så då blir det förhoppningsvis annat är iPhonebilder!


Kommentarer
Postat av: Raphan

Fan vad bra att du gjorde det!!!!!!!!!

2012-07-08 @ 15:43:21
Postat av: LN

vad kul det lät:D bra jobbat!!

2012-07-09 @ 01:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0