Apropå pollen

Det här med pollenallergi. Det är ju något att diskutera. Jag tycker det är lite pinsamt att vara allergisk mot pollen. Det känns så jävla töntigt bara.

Varje pollensäsong ser likadan ut för mig. Jag har under vintersäsongen helt glömt bort vad en snorig näsa, kliande ögon och ett igensvullet luftrör egentligen innebär. När första dagen med allergisymptom tänker jag att det bara är psykiskt, att det handlar om inställning och vad man ställer in sig på. Vill jag inte vara allergisk, blir jag inte allergisk. Meeeeeeeeen så var det inte så :PppPPppPppPP
Jag säger det här och nu. Jag är pollenallergiker. Jag ÄR pollenallergiker. Och det är inget att sticka under stolen med. Från och med nu ska jag vara en stolt pollenallergiker utan att skämmas, även fast det är lika töntigt som att vara laktos- eller gluterintolerant!! Jag skall stolt trycka ut cetirizin på cetirizin ur sitt metallhölje. Högakteligen skall jag andas in oxis och droppa droppar i ögonen! Det är slut på förtrycket, carpe allergin!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0