Blev utmanad i blogggrejen av ELIN HÖGVALL

ELIN utmanade mig i detta. HÄR är hennes blogg, läs den! Ps det blir ett långt inlägg men det kommer vara värt att läsa ALLT om du 1: vill läsa något....kul..... och 2: vill lära känna _mig_bättre_


1. Har du några tvångstankar/ticks? Isåfall vilka och finns det någon anledning till varför du har dom?

 

Åh ja ni skulle bara veta! Jag är en godispåse av stördhet! Det är inte alla som får veta mina problem, bara de som känner mig riktigt väl... Kan blotta några. Jag tycker det är jävligt drygt när någon annan än jag själv tvättar mina kläder. För några år sedan klarade jag inte av att någon annan än mig själv var i min säng. Jag hatar att vara kletig/dammig om händerna. Efter en skoldag känns det SÅ jävla göttigt att ba....tvätta...händerna.... Tror det har att göra med bakterieskräck. Jag kan bli arg om saker inte görs på mitt sätt. Tex om man ska..... vispa något....och gör fel..... I alla fall, vill ni se den riktiga Gustaf får ni börja hänga med mig!!

 

2. Vilket är det mest inspirerande ord du kan komma på? Endast ETT ord. Motivera.

 

Enteprenör. Skoja jag vet inte vadå inspirerar LOL Elin LOL. Koffein. Det är ett inspirerande ord!!

 

3. Beskriv det pinsammaste scenariot som hänt dig/som du kan tänka dig hända dig själv.

 

När jag var liten och slog folk hårt utan att tänka mig för och så började de gråta och kalla på vuxenhjälp. Eller nej jag kan berätta om en pinsam grej som hände mig nyligen!

Jag hade fikat på Schmäck med lite kompisar och hade just gått utanför dörren i rikting mot min cykel. Innan jag sätter ned foten på sista trappsteget ser jag någon som jag tror är Amalia och brister ut i ett högt och tydligt "MEN HEJ..." tills jag inser att det inte alls var Amalia. Det var ett "men hej" som hade mycket magstöd och det blev sagt som två pistolskott. Tjejen tittade på sin kompis och sa "....eeeeh". Jag gick därifrån som en skamsen hund. Vet ej varför det var så pinsamt men DET VAR DET!!

 

4. Har du någon defekt/cool grej du kan göra med kroppen som andra inte kan? Bild pleeeaaase!

 

Haha defekt grej. Jag kan sluta tätt mellan överläppen och näsborrarna samt få många dubbelhakor. Det är mina bästa.

make a gif

5. Hur ser en perfekt dag ut för dig? Vad du gör/hör/ser/äter, vem du är med osv.

 

Jag sover ungefär till klockan tio, ganska länge med mina mått mätt men ändå så att man har tid att carpa dagen. Solen lyser och mamma är inte hemma. Gör en perfekt cappuccino med tjock crema och fint mönster och läser VK/DN och lyssnar på morgonpasset. Jag tar en dusch och mitt hår blir perfekt fixat utan skavanker. Jag har en fräsch känsla i kropp och själ och hittar något matchat att ha på mig. Helst en skjorta och manchesterbyxor. Jag klappar Ture och Laurentz i cirka fem minuter var.

Efter det träffar jag en vän i stadskärnan, helst på ett café som inte är Station utan typ NK. Där dricker jag ännu mer kaffe och fikar något gott. Jag och min vän pratar om livet, kärleksbekymmer, brudar, killar, teknik, politik, lyrik men fan inte musik om det inte handlar om Kent. Sen går vi på stan och jag köper något som är pretto som jag skall bruka när jag bakar eller gör kaffe. Jag skulle helst se att vi köpte en ny termometer och en mjölkkanna som är avsmalnande upptill. Vi säger hejdå och jag traskar hemåt i solskenet. Hemma konstaterar jag att jag inte har något plugg att göra och bakar något gott och prettoigt. Jag bjuder in till grillfest hemma hos mig eftersom mamma är bortrest och en massa trevliga männisor väller in i lägenheten runt 18.30. Eller inte för många, max 10. Dessa max tio personer har med sig grillspett med svamp, paprika och andra goda grönsaker, marinerad quornfilé och majskolv. Jag har slängt ihop en potatissallad och vi dricker rött vin från box. I min outtömliga ölkyl langar jag fram ett par stora starka belgiska och bjuder laget runt. Kvällen avslutas med det jag bakat i solskenet på balkongen, en kopp kaffe/te (skoja jag är inte tedrickare) och jag tar med mig någon i säng (alltså karin <3<3<3<3<3<3 love).

 

6. Vad får dig att känna dig "djup"? Någon speciell "djup" tanke som du brukar ha i dina deep-moments?

 

Jag är ofta djup, fast jag tillåter inte mig själv att vara det. När jag var mindre var jag ofta djup men nu har jag haft för mycket självdistans under en så lång tid att jag har glömt bort hur man är djup. Något jag tänker på när jag är djup är att jag borde gråta oftare än den gången per halvår som det blir nu. Jag tänker också på hur folk uppfattar mig, om det är töntigt eller inte att visa känslor för ofta osv osv. Jag borde fan börja skriva dagbok (om jag hade fått en krona för varje gång jag kläckte den tanken för mig själv hade jag varit MILJONÄR) för det sämsta som finns är när folk skriver att de mår dåligt på internet (alltså som jag gjort idag, förlåt för det).

 

7. Vilken är den värsta låten du vet, och varför?

 

Haha åh det finns så många att jag inte ens vet vart jag ska börja. Om jag ska välja en så blir det......Boyfriend med J-B. Satan vad klyschigt valt tänker ni nu men NEJ det ÄR den sämsta låten som gjorts och den förtjänar VERKLIGEN INTE den uppmärksamheten den har fått. Alltså min RÖV skulle kunna komponera en bättre låt, på riktigt alltså. Jag säger det, jag säger det NU: PRUTT är bättre än BOYFRIEND!!!!!!!!!!!!! Ska lugna ner mig nu. Jag har aldrig haft något emot J-B förrän han släppte denna låt (det har bara varit kul att dryga med *girlsen* som gillar honom (alltså Ida Persson)). Jag gillar inte när artister blir så kända att de kan göra VAD FAN skit som HELST och det ändå blir en hit. Hata.

 

8. Finns det något du verkligen HATAR? Situation, person, djur, väder osv. (försöker ge idéer hehe)

 

Haha J-B!!!!!! skoja han är gullig fast gör en dålig låt om att han skulle kunna vara min boyfriend och det kommer inte hända ju :/:(. Människor säger jag att jag hatar ofta men det menar jag ju inte. Eller det beror på vad man menar med hat såklart. Jag hatar när klädesplagg som man älskar går sönder. Och när espressomaskinen inte följer mina orders.

 

9. Beskriv detaljerat ditt bästa minne.

 

Jävlar vilken nivå du lagt ribban på Elin!! Jag har inget specifikt bästa-livsminne. Och vissa som är bra vill jag inte dela med mig av på the interweb för de kan vara *opassande*. OBS anspelar inte på minnen relaterade till ligga, knarka eller fulla. Ett bra minne..... Första fyllan var ett bra minne. När jag fick min framtida chefs visitkort (inga namn nämnda för det kan vara dumt att ta upp hans namn i meningen efter en alkoholrelaterad mening :P :P :P). Ettornas projekt............ nä skoja inte fan vet jag

10.  Finns det någon film du kan se om och om igen, i så fall vilken?

Forest gump. Mitt livs jävla film. Annars är Mulan något som alltid slinker ned i ögonhålan. OBS äckligt sag

 

11. Visa en rolig bild!!!!!!!! Vi (dina läsare) vill döma din humor.

 

Hahaha alltså jag är ledsen men det blir fan hästen!!!!!!! Just det jag har ju inte lagt upp några brysselbilder på annat än just denna horse down below. Kanske gör det snart. Men nu: njut av horsy!!

 


Kommentarer
Postat av: Soul(säng)mate

Hahaha baby<3

2012-05-05 @ 23:43:44
URL: http://mahieu.blogg.se/
Postat av: elin faktiskt som ej skriver sin bloggURL!!!!!!!! #ilska

Hahaha alltså gu vad jag garvade gurre...

Ogillar dig lite inombords dock för vad du gjorde..... och hatar mig själv för att jag inte såg det komma, du är så lömsk gurre, LÖMSK är vad du är. Men ändå gurre<3<3

2012-05-06 @ 01:25:13
Postat av: cc

du e cp kompis

2012-05-06 @ 08:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0