ett långt inlägg

Blir så jävla inspirerad av att vara här. Inspirerad, glad och klar i tankarna. Har byggt lite. Igår gjorde vi en brevlådehållare.  Idag har jag och min farbror byggt en ny dörr till vedbon av gamla plankor som ändå skulle slängas. Det blev jättebra!! Blir så fånigt stolt och glad att tillverka saker, och det får mig att känna mig som bonderöven. För övrigt VÄRLDENS bästa program i HELA världen, så jävla mycket inspiration!!! (varför han kallas bonderöven vet jag dock: inte.)
I kväll är det jättefint väder, solen går ner över fjället och det är nästan helt vindstilla. Tjäderhönorna flaxar runt i skogen och jag går och tittar lite. Gick till älvskanten och stod och tittade ett tag. Lyssnade på tystnaden och blickade ut över landskapet. Jag tror att jag skulle kunna trivas med att bo här. Har börjat planera i mitt huvud redan, som jag oftast gör när jag är här. Ska då köpa en gård med utsikt över älven och fjällen. Renovera huset enligt min egen smak (alltså smakfullt :P :P :P). Inreda ladugården och ha höns, två grisar och några får. Bygga en uteplats, odla massa grejer och ha ett eget vindkraftverk. Köpa en gammal skitbil så jag kan ta mig till civilisationen och en båt med en liten motor så att man kan fiska på sommaren. En skoter kan vara bra att ha också, så jag kan frakta träden jag hugger ned i min skog för att elda med. Börja jaga älg. Baka bröd, göra gott kaffe och laga mat. Dra ut och springa på Saxnäsvägen. Köpa en högtryckstvätt. Det blir inget riktigt hem förrän jag har köpt min högtryckstvätt.

Ok, allt detta förutsätter: en jävla massa pengar samt kunnande att bygga. Går ju fan fel utbildning för att förverkliga denna dröm. Varför går jag inte bygg? Bygg skulle fan vara det nyttigaste linjen att gå. En massa grabbgrabbar där som jag kan grabbgrabba mig med, tänk vad roligt! Lana på helgen och böghöga på rasterna eller vad grabbgrabbarna gör nuförtiden, är inte så uppdaterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0