Odlingssommaren hittills

Ok. Så här ligger det till:
Jag har satt tre olika salladsfrön. Ruccola, plocksallat och spenat. Ruccolan leder än så länge men det börjar komma i de andra också! Spenaten började spira upp igår och det gjorde mig glad! Det ser ut ungefär som i den där reklamen när ett frö gror. Lantmännen kanske det var för. I alla fal var det för det där okända företaget som ansvarar från jord till bord, ni vet det. AXA kanske. Eller kungsörnen vad vet ja ja e väl ingen företagsexpert :P Hur som helst, TAGGA sallad som fan!! Tänk att ha det i en potatissallad till lite marinerad samt grillad quorn. En bira på det och man har drömlivet!

Tomaterna köpte jag färdiga plantor av då jag inte var ute i nog god tid för att så själv. Lite tråkigt, men de duger i strid. Dock har de blivit anfrätta av något på bladen. Misstänker att de inte är redo att stå i direkt solljus så jag hängde upp en SAS-filt idag. Ett av många användningsområden för SAS-filten! Hoppas på några tomater i alla fall, förutsatt att de tar sig. I röven alltså!!!!!!! Nä skoja

Jordgubbsplantorna jag fått från Victors jordgubbsland är gröna och fina, hoppas på några gubbar till sommaren. Om inte kommer det förhoppningsvis nästa år.

Potatisjävlamandelpotatisjävlamandelsjävla vill inte gro klart, väntar med spänning på det ofc.

Taggar denna odlingssommar så stört mycket!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bor du själv?

2012-05-31 @ 12:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0