En liten lista

Jag har inte skrivit någon längre text på jättelänge, så nu tänkte jag att jag gör en egen lista så att jag får skriva av mig lite. Det blir kul!


1: Vad är ditt fullständiga namn?
Johan Gustaf Emanuel Bergendahl. Har nyligen lärt mig att säga Bergendahl istället för Sjöberg som jag hette förut. Det känns bra, naturligt, härligt osv.

2. Var bor du och varför? Jag bor i Umeå. Här har jag bott sen jag var cirka sju år gammal. Innan jag flyttade hit bodde jag i en liten by typ 5 mil utanför Stockholm men jag gillar att säga att jag är från Stockholm. Det känns flådigt! Jag har bott i min nuvarande lägenhet i ett drygt halvår. Mamma bor med mig också. Vi är alltså sambos. Love mum <3 Jag älskar denna lägenhet, lagomt avstånd från stan och så är den fin och härlig. Jag måste bara få in lite färg i mitt rum och komma bort från gråskalan. Ett sommarens projekt kanske!

3: Kan du berätta om din familj?
Ok! Jag och mamma har en ganska härligt liberal relation som jag värdesätter högt. När jag har kommit ut från *pubbeåren* kommer vi säkert ha en ännu bättre relation. Pappa bor några hundra meter bort men vi träffas inte överdrivet ofta. Pappa är fin, även fast han inte visar ett aktivt intresse i mig. Min storasyster Agnes bor hos pappa och är en härlig tjej i sina bästa år. Jag är ganska olik Agnes och pappa så därför är jag glad att jag inte bor med dem för då skulle jag inte vilja leva. Skoja älskar er. Min andra storasyster Signe bor i Stockholm och är också är härlig brud. Hon har alltid haft ett hett temprament men likt mamma rinner ilskan snabbt av och en kärleksfull stämning återfinner sig snabbt. Sen försvinner den lika fort och kommer tillbaka igen. Att vara med min familj är som en dag på Gröna Lund, allt kan hända!

4: Vem är din favorit i Ice Road Truckers?
Hoho, trodde alltid att du skulle fråga! Min favorit är Lisa. Alltså den enda tjejen som kör. Eller det har kommit en ny men hon är så saaaaatans rookie att det är pinsam. Dave, Tony och de andra killarna är så satans grabbiga och det kan man ju tycka vad man vill om. Lisa, you go!!

5: Vilken är din favorit-app?
Instagram! Lätt!! Appen i mitt liv. På instagram uppdaterar jag jävligt frekvent vissa perioder, men det är nice. Följ mig där!

6: Vad är din favoritfood?
Alltså det beror på humör. Grillat är alltid gött. Svamp i alla dess former. Tacos är gött. Pannkaka till frukost är vardagslyx i sitt esse.

7: Vilket är ditt favoritbröd?
Fruktbrödet i Jan Hedhs bok "Bröd". Det bakade jag här om dagen och det är livets bröd. Vi ska inom en snar framtid köpa en ny köksassistent som kan knåda degen bättre än vår gamla. Tagga!!

8: Favoritartist?
Alltså jag har förlorat mitt musik-jag. Jag har blivit en av många som lyssnar på det som spelas på radion. Eller ja, jag lyssnar endast på P3. P3 är på riktigt den bästa kanalen i hela världen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:/

2012-06-02 @ 01:07:45
Postat av: Anonym

gillar också lisa!!! hon är cool

2012-06-03 @ 13:30:21
URL: http://ligglagt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0