Svar del 3

om du fick göra exakt vad du ville just exakt nu, vad skulle det då vara?Jag skulle ha gått klart skolan, skaffat ett jobb som jag trivs med och ha egen lägenhet inredd efter mig och min kärestas kombinerade önskemål, kanske skaffa ett husdjur, dricka öl och vara fit samtidigt och helt enkelt ha ett liv som jag är nöjd med. ps menar inte att jag är asonöjd med mitt nuvarande men är lite less på vardagen just nu

vilken är den bästa låten just nu?Någon med Deportees, är inne i en sådan liten period. The doctor in me kanske, eller någon annan since they are all gold
När (?!) ska du byta namn till Gustaf von Bergendahl egentligen?
Haha åh jag vet inte, snart hoppas jag. Eller när jag blir ekonomiskt oberoende. I samband med det!!

Hur beter du dig med hänsyn till dom könsroller som finns i samhället? Tänker du på andras och ditt eget beteende utifrån det ofta?
Alltså allt som alla säger går genom ett litet genusfilter i hjärnan som fångar upp smutsen som eventuellt finns i hens uttalande och om jag tycker att det är värt att påpeka gör jag det, men jag ser till att välja mina strider väl. Det mest centrala jag tänker på är att försöka att inte bete mig svinigt mot både kvinnor och män. Sen försöker jag få trångsynta människor i min närhet att vara mer vidsynta. Sen tror jag att jag tack vare att jag och de jag umgås med är så smarta och medvetna om genusrelaterade fakta, hamnar vi i en liten jämställdhetsbubbla och inte ser hur pissigt det är på andra ställen. Så är det i alla fall för mig.

Vad gör dig knäsvag? När någon berättar om när de gjorde illa sig på ett brutalt sätt, alltså typ om man fick fingret avkapat eller armen avsliten osv. Eller ja, ofta när jag själv kan relatera till en stark kroppslig smärta blir jag ofta det.
Brukar du ha ångest? om ja, vilka är de vanligaste orsakerna? Det skulle i så fall vara för skolan. Eller att jag tänker att jag för alltid kommer vara ensam och att alla hatar mig. Det tänker jag: ibland men sen slutar jag upp att vara patetisk och ynklig och börjar vara awesome istället (skyller denna HIMYM-referens på att jag tittar på det i detta nu samtidigt som jag gör det här (för egentligen tycker jag inte ens om det så mycket))
Vad skrämmer dig som mest?
Det skulle väl vara samma svar som på ovanstående frågor. Eller det beror på hur man ser det, från ett personligt egoistiskt perspektiv är det samma svar som ovanstående svar. Om man istället tittar på det i ett större perspektiv är det andra saker som skrämmer mig. Tex: global uppvärmning, människor som Per Ström och kärnkraft. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0